Castelli: pionir revolucije v kolesarstvu
Ta zgodba sega skoraj 150 let nazaj, daleč v čas pred imenom Castelli in njegovim ikoničnim logotipom škorpijona. Vse se je začelo leta 1876, ko je milanski krojač Vittore Gianni v središču Milana odprl istoimensko trgovino. V njej je izdeloval oblačila za Milan, Juventus in milansko baletno skupino. Prva kolesarska oblačila so bila izdelana leta 1910 za takratnega prvaka Alfreda Binda.
Leta 1935 se je Giannijevemu podjetju pridružil Armando Castelli, slednji ga je leta 1939 kupil in obdržal ugledne stranke, kot sta bili kolesarski legendi Gino Bartali in Fausto Coppi. Armandov sin Maurizio se je izučil obrti, vendar se je družinskemu podjetju posvetil šele po kolesarski poškodbi pri 18 letih.
Leta 1972 je "kanibal" Eddy Merckx nosil prvi enodelni dres (bodi), ki ga je oblikovalo podjetje, in postavil rekord v vožnji na eno uro. Dve leti pozneje, leta 1974, je Maurizio prevzel podjetje in uresničil svojo revolucionarno zamisel z ustanovitvijo blagovne znamke Castelli in njenega logotipa škorpijona.
LETA ŠKORPIJONA
Minilo je nekaj let in marca 1977 je Castelli predstavil prvo od številnih pomembnih inovacij: prve aerodinamične kratke hlače iz lycre®, ki so bile na voljo v prosti prodaji in uporabljale na profesionalnih dirkah. Do takrat so bile kolesarske kratke hlače izdelane iz volne, materiala, zaradi katerega vam je bilo na sedežu prevroče in neudobno. To novo sintetično vlakno je korenito spremenilo pristop h kolesarjenju, saj je kratkim hlačam, ki so bile prej vse prej kot funkcionalne, prineslo lahkotnost, elastičnost in udobje. Tako so na dirki Milano-San Remo ekipe, ki so nosile Castellijevo opremo, prvič nosile te kratke hlače. Zamisel se je izkazala za uspešno, saj so se naslednji teden pred podjetjem zvrstili številni amaterski kolesarji, vsi željni dobiti najboljše kratke hlače tistega trenutka.
Zahvaljujoč Mauriziu je podjetje Castelli leta 1979 prejelo prestižno nagrado Discobolo d'Oro, ki jo še danes podeljuje časopis Corriere dello Sport. Časopis je zapisal, da je "Castelli na futurističen način revolucioniral kolesarsko obleko".
Maurizio se pri tem ni ustavil in leta 1981 je svoje kolesarje prvič v zgodovini oblekel v barvne kratke hlače iz lycre. To je bila izjemno drzna poteza, ki je bila v nasprotju s takratnimi pravili, ki so zahtevala uporabo le črnih kratkih hlač. Da bi zaobšli predpise, so se domislili precej izvirne zamisli: kolesarji so se na štartu pojavili v volnenih hlačnicah, ki so prekrivale barvne kratke hlače. Le nekaj minut pred začetkom dirke so jih slekli. Sledila je medijska norost, vključno z celodnevnim televizijskim prenosom kolesarjev, oblečenih v turkizno barvo in škorpijona, ki so prečkali italijansko pokrajino. Ekipa in Castelli sta vsakodnevno prejemala globe, vendar to ni bilo pomembno; publiciteta je bila vredna vsake italijanske lire.
Castelli je bil leta 1983 prva blagovna znamka kolesarskih oblačil, ki je uporabila postopek sublimacijskega barvanja. Castelli je bil pionir sublimacijskega postopka barvanja, ki je omogočil prenos celotnega spektra barv in podrobnih vzorcev na majice, kar je kolesarjem omogočilo prikaz sponzorskih logotipov na prsih, hrbtu in ramenih. Kolesarstvo in sponzorstva ekip niso bila nikoli več enaka.
Vse do tedaj je bilo narejeno z barvnim blokiranjem (dejanski kosi enobarvne tkanine, sešiti skupaj), sitotiskom, flokiranjem in vezenjem, kar je ustvarilo veliko preprostejše modele dresov, pogosto z logotipi samo na eni strani. Sublimacija je omogočila lažjo uporabo bolj zapletenih logotipov, ki so bolj ustrezali zasnovi podjetja.
Ena prvih ekip, ki je uporabila drese s sublimacijskim tiskom, je bila ekipa Renault Elf z Bernardom Hinaultom.
Prav tako v letu 1983 je Bernard Hinault v prvi vetrovni majici, ki jo je oblikoval Castelli, v snežnih, deževnih in hladnih razmerah zmagal na zgodovinski dirki Valonska puščica.
Deset let po rojstvu modela Scorpion, leta 1984, je Castelli predstavil prva termalna oblačila, ki jih je med dirko Pariz-Roubaix prvi preizkusil Francesco Moser.
Tri leta pozneje je Castelli vstopil tudi v svet triatlona s svojo prvo mini kolekcijo, ki je vključevala kratke majice, kratke hlače in enodelne obleke.
Med letoma 1981 in 1992 je Castelli še naprej razvijal inovacije in izdeloval majice vodilnih na dirkah po Italiji in Franciji ter opremljal ducat profesionalnih ekip.
V devetdesetih letih je znamka še naprej rasla, vendar se je leta 1995 njena zgodba nepričakovano spremenila zaradi tragične in prezgodnje smrti njenega ustanovitelja Maurizia. Pri 47 letih je med vzponom na legendarni vzpon Cipressa na dirki Milano-Sanremo doživel srčni napad, zaradi katerega ni imel možnosti za preživetje.
Na srečo sta inovativna filozofija in miselnost, ki jo je vpeljal Maurizion, ostali in vodili podjetje tudi po njegovi smrti.
Na olimpijskih igrah v Atlanti leta 1996 je Castelli predstavil prvo popolnoma aerodinamično obleko, t. i. speed suit. V tej obleki je italijanska reprezentanca v hitrostnem kolesarstvu osvojila zlato, Paola Pezzo pa je zmagala v olimpijskem krosu.
S tem se inovacije podjetja niso končale. Leto pozneje, leta 1997, je Castelli izdelal prvo anatomsko sedežno podlogo Progetto Y, ki je bila uporabljena v sodobnih kratkih hlačah z naramnicami. Zaradi te podloge je postala klasična usnjena podlaga zastarela. Leta 1998 je Castelli ekipi ONCE, ki jo je tisto leto sponzoriral, priskrbel prve drese s paropropustno tkanino Prosecco, ki je sposobna vpijati vlago.
V novem tisočletju je Castelli nadaljeval to pot ter se nenehno posvečal inovacijam in novim izumom. Leto 2007 je bilo znamenito po tem, da je ekipa Saunier Duval dobila prvi aerodinamični dirkaški dres, prve aerodinamične kratke hlače s hlačnicami (Free) in najlažji dres (Superleggera), ki so ga do tedaj izdelali in uporabljali profesionalci. Istega leta je Castelli predstavil obrobo Giro, s katerim je nadomestil ozko in neudobno protizdrsno elastiko na spodnjem delu hlačnic ter tako odpravil tako imenovani "učinek klobase" in popolnoma spremenil koncept kolesarskih hlačnic.
Leto pozneje je Castelli predstavil svoji prvi izolacijski sistem (Radiation), ki je revolucionarno spremenil zimsko oblačenje.
Leta 2009 se je Castelli pridružil izbrani skupini zelo inovativnih kolesarskih blagovnih znamk, ki so bile ustanovljene z namenom zagotavljanja najnaprednejših oblačil in opreme novoustanovljeni ekipi Cervélo TestTeam. Cilj in vrednost ekipe nista bila toliko usmerjena v ustvarjanje oglasov za sponzorje, temveč v razvoj, preizkušanje in izpopolnjevanje najbolj inovativnih izdelkov na trgu, ki združujejo tehnologijo z inovativnim slogom in oblikovanjem, v skladu z Mauriziovo filozofijo.
Do leta 2009 so kolesarska oblačila pomenila upravljanje vlage. Aerodinamika je veljala le za obleke za vožnjo na čas. Podjetje Castelli je z novim razmislekom o tem, kaj lahko oblačila počnejo, samo spremenilo ta koncept. Prva majica Aero Race Jersey je bila v celoti funkcionalna kot dirkaška majica in je kolesarju pri 40 urah na uro prihranila 12 vatov.
Castelli je še naprej izpopolnjeval majico Aero Race, medtem ko so vse druge znamke poskušale ustvariti svojo različico majice Aero Race z različnimi rezultati. Dres Castelli Aero Race 5.1 je za 24 vatov hitrejši od običajnega kolesarskega dresa.
Leta 2009 so bile predstavljene kratke hlače Body Paint, nov model, izdelan iz enega samega kosa tkanine, pri čemer je bila večina sestavnih delov integrirana brezšivno. Bile so tako udobne, da se je zdelo, kot da nimate ničesar na sebi.
Leto 2010 in 2011 sta bili še dve izjemno pomembni leti za prihodnost blagovne znamke. Do takrat Castelliju ni uspelo bistveno spremeniti načina oblačenja profesionalnih kolesarjev v hladnih in deževnih razmerah, vendar so uvedbe v teh dveh letih stvari popolnoma spremenile.
Castelli je prvi uvedel nanotehnologijo v kolesarstvo z lastnimi vodoodbojnimi tkaninami Nano Flex, ki odvajajo vodo, vendar brez membran, ki ovirajo dihanje. Pri ekipi Cervelo-TestTeam se je zaradi potrebe po izboljšanju oblačil za hladne in mokre razmere rodila sodobna ikona - jakna Gabba, prva aerodinamična zaščita za vse vremenske razmere v pelotonu. Kmalu zatem je polovica pelotona (ne glede na sponzorje opreme) prevzela jakno Gabba kot oblačilo za dirkanje v hladnem in mokrem okolju. Prelomnica se je zgodila 17. marca 2013 med 104. izvedbo dirke Milano-San Remo, ko je bilo veliko snega, dežja in mraza. Dirkači iz vseh ekip so nosili Gabbo, številni med njimi so nosili ikonični logotip škorpijona.
Leta 2011 je Castelli predstavil tudi prvo kombinezon Sanremo Speed Suit za cestne dirke, ki je bil zasnovan za varčevanje z dragocenimi sekundami in s katerim je Johan Van Summeren zmagal na dirki Pariz-Roubaix.
Leta 2012 je Castelli poskrbel za uspeh Ryderja Hesjedala na dirki Giro d'Italia. V novi obleki Castelli Body Paint 3.0 Speed Suit je Ryder zadnji dan na 30 km dolgem kronometru nadoknadil 30 sekund zaostanka in s 16 sekundami prednosti osvojil roza majico.
Istega leta je Castelli uradno vstopil na triatlonski trg z oblačili, posebej zasnovanimi za plavanje, kolesarjenje in tek. Tudi na tem področju je Castelliju uspelo uvesti novosti s predstavitvijo prve aero obleke za hitrost, ki danes predstavlja standard za vse triatlonce.
V zadnjem desetletju si znamka nenehno prizadeva za popolnost, pri čemer se osredotoča predvsem na razvoj obstoječih izdelkov in ne na snovanje novih zamisli.
Sčasoma smo dobili šesto generacijo aerodinamičnih hlač z naramnicami Free in osmo generacijo dresa Aero, poleg izdelkov, kot sta obleka Vortex Skinsuit in lahka, zračna majica Climber's Jersey.
Castelli še naprej dirka, še naprej posluša in še naprej premika meje mogočega na področju kolesarskih oblačil. V zadnjih treh letih sta dva nova koncepta, kot so kratke hlače Premio in kolekcija Espresso, poskrbela, da je Castelli postal bolj vrhunska blagovna znamka in bolj usmerjen k mladim.
Izdelke Castelli boste odkrili in kupili v naši spletni trgovini. Če med njimi ne boste našli želenega izdelka oblačila nam pošljite elektronsko sporočilo in pri vas bo v nekaj dneh.